Bu Blogda Ara

23 Mart 2013 Cumartesi

Türk kadını kozmetiğe yılda ortalama 16 dolar harcıyor




Araştırmalara göre, Türkiye'deki kadınların harcadığı yıllık ortalama kozmetik harcaması 16.2 dolar. Bu rakam, Finlandiya'daki kadınların harcamasının 9'da 1'i kadar. Ancak, perakende sektörünün hızlı bir büyüme kaydetmesi ve özellikle İstanbul'da pek çok yeni alışveriş merkezi açılması Türkiye pazarını yabancılar için cazip kılıyor. Öyle ki, kişisel bakım pazarının yaklaşık 1.5 milyar dolar büyüklüğe ulaştığı Türkiye'de kozmetik pazarındaki ürünlerin yüzde 70'i ithal, yüzde 30'u ise yerli. Perakende uzmanları, yabancı markaların köşeleri tutmak için pazar küçükken Türkiye'ye girdiğini belirtiyor. Bunun en belirgin örneklerinden biri de Fransız kozmetik devi Sephora. Sephora, 2001 krizinde terk ettiği Türkiye'ye İstinyePark Alışveriş Merkezi ile geri dönüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder